søndag den 17. juni 2012

Suttekæder + DIY + Where to buy!

Efter at have færdiggjort en barnevognskæde med turtles, hvor flere dele skulle hæftes og kreeres, var det god afveksling at lave suttekæder - Og jeg siger dig, de flyver bare fra nålen:-)

De første fire er lavet ud fra DIY jeg fandt hos Glaphuset.

.
Her er to ud fra egen opskrift:

.
Leder du efter seleklemmer? Se mine links nederst i opskriften her!
 
DIY på suttekæde med hulmønster 1. Lav 66 lm2. Vend og start i 2.lm fra nålen
3. Lav 65 fm tilbage4. Når du kommer til enden laves 4 fm i sidste lm og så fortsættes 
arbejdet (SE PUNKT 5.)op langs den anden side 5. Lav puff sticht i hver 2. fm (= hop over hver 2.fm)6. Arbejdet vendes når du når enden og så laves der 65 fm tilbage.7. Når du når til enden laves 6 lm og spring så over 2 eller 3 fm og lav en km. 
Træk snoren igennem og hæft.
8. Kanten: Hæft garnet og lav fm hele vejen rundt.
 
SKRIV ENDELIG OG SPØRG HVIS DU ER I TVIVL - Jeg har en lille video med det,
men uploadningen driller lige i momentet;-) 
 
Til slut syes knappen og seleklemmen (køber mine her og her). 
 
 

6 kommentarer:

  1. Nem og enkel opskrift og en rigtig god gaveide til barsel og lign. Uha hvis jeg nu snart kunne få nogle børnebørn, så ville jeg gå amok med hæklenålen :0)

    SvarSlet
  2. Nemlig så enkel og så blir de rigtig fine:-)

    SvarSlet
  3. Jeg har lidt problemer med at finde seleklemmerne i løsvægt på de to hjemmesider, kan du komme med et mere direkte link? Iøvrigt virkelig fine suttekæder du har lavet, det er det næste projekt herhjemme. Tak for god inspiraion.
    vh Tine

    SvarSlet
  4. Hej Tine
    Det kan du tro - Her er et direkte link (kan også se at den ene har flytte træclipsene et andet sted hen -nok derfor.)

    http://egnedesign.dk/seleclips-traeclips

    God fornøjelse med kreationerne:-)
    Jonna

    SvarSlet
  5. 1000 tak :) Og i øvrigt da en ret fantastisk side.
    Glædelig jul!
    vh Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme og tak-også rigtig glad for den:-)
      Glædelig jul -Kreative hilsner Jonna

      Slet